-

Nieuwste

Waarschuwing na z!ekmeldingen na eten van Lidl-vla: ‘Dit is wat erin zit’

Gerda Wolf uit Uden had de gewoonte om elke avond na het eten een schaaltje vla te eten. Op 14 oktober vond ze echter iets in haar vla wat leek op een “stuk vlees”. Na het eten was ze dagenlang erg z!ek.

In een interview met Hart van Nederland zei Gerda dat ze nooit meer dubbelvla zal eten. Het ergste vindt ze dat ze nog steeds niet weet wat er in het pak zat.

“Ik ben er vier dagen heel z!ek van geweest. Ik kon nauwelijks op mijn benen staan, waardoor ik niet kon werken.” Als freelance krantenbezorger miste ze daardoor ook nog inkomsten.

Gerda zond het verdachte voorwerp op naar de Lidl, waar ze het pak vla had gekocht, maar kreeg te horen dat het nooit was aangekomen.

“Ik vermoed gewoon dat er een stuk vlees in heeft gezeten”, zegt ze. “Want het was zo groot en ik heb echt met een tang eruit moeten halen.”

Ze is niet te spreken over de manier waarop Lidl hiermee omging. “Ik zal nooit meer vla eten, wat toch een lekker toetje is. En ik zal ook nooit meer boodschappen doen bij de Lidl. Ze laten ons in de kou staan.”

Gerda is vooral bang dat ze er nooit achter zal komen wat haar zo z!ek heeft gemaakt.

“Ik heb een terminale man thuis zitten, en ben blij dat hij het niet heeft gegeten. Wie weet wat het met hem had gedaan.”

De reactie van de Lidl
Lidl Nederland heeft inmiddels gereageerd op het incident en zegt het voorval te betreuren. “We vinden het heel vervelend voor de klant en bieden onze excuses aan”, aldus een woordvoerder.

“Wij hebben direct contact gezocht met de klant, maar tot op heden heeft zij hier nog niet op gereageerd.”

De supermarktketen laat weten dat er onderzoek is gedaan naar de productie en kwaliteitscontrole van de betreffende partij vla, maar dat er geen afwijkingen zijn gevonden.

Het bedrijf benadrukt dat het de hoogste prioriteit heeft om veilige producten aan te bieden.

Veiligheid van voedsel
Het incident met Gerda Wolf en haar vla zet de veiligheid van voedsel opnieuw in de schijnwerpers.

Het is van groot belang dat de producten die we eten veilig zijn en geen gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Consumenten moeten erop kunnen vertrouwen dat de voedingsmiddelen die ze in de supermarkt kopen veilig zijn om te eten.

Bedrijven in de voedselindustrie hebben de verantwoordelijkheid om de kwaliteit en veiligheid van hun producten te waarborgen.

Ze moeten strenge kwaliteitscontroles uitvoeren en de producten op de juiste manier bewaren en transporteren om besmetting en bederf te voorkomen.

Consumenten spelen echter ook een belangrijke rol in de veiligheid van voedsel. Het is belangrijk om alert te zijn op mogelijke problemen met voedsel.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder