Nieuwste
Rob de Nijs doet droevige onthulling vanuit revalidatiecentrum: ‘Zo moe’
Het gezin van Rob de Nijs beleefde onlangs de schrik van hun leven. Er werd zelfs even gevreesd voor zijn leven.
Het is dankzij echtgenote Henriëtte dat Rob er nog is. Zij moest hem mond-op-mondbeademing geven tot de komst van de hulpdiensten.
Op 3 mei werd Rob naar het revalidatiecentrum gebracht. Dit is al de derde keer op twee jaar tijd. Henriëtte vertelt: “Ik bezoek hem iedere dag.”
Jet bezoekt haar man iedere dag, vaak alleen, maar soms komt ook zoon Julius van elf jaar mee. De vrouw maakt zich grote zorgen.
Ze vindt het normaal om er te zijn voor de zanger. “Ik voel me moe, maar redelijk”, klinkt het. “Hij is alles en veel meer waard.”
Ook de ex van Rob, Belinda, had de schrik zwaar te pakken. Samen hebben ze de zoons Yoshi en Robbert.
Het waren zenuwslopende dagen voor zijn omgeving. “Het kwam zo onverwacht, plotseling lag Rob in het ziekenhuis, te vechten voor zijn leven.”
“Als één grote familie stonden we rondom zijn bed. We waren heel hecht. Elke dag ging ik er met Yoshi naartoe.’
Belinda kon haar tranen nauwelijks bedwingen toen ze zoon Yoshi aan zijn ziekenhuisbed zag zitten. “Je zag aan hem hoe fijn hij het vond om al zijn zoons om zich heen te hebben.”
Yoshi nam de hand van zijn vader vast en begon zachtjes te zingen. “Dat was zo pakkend, dan zie je echt hun onverbrekelijke band.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.