Nieuwste
Prinses neemt heftige beslissing: ‘Ik scheer mijn hoofd kaal’
De oudste dochter van de Noorse prinses Märtha Louise, Maud Angelica Behn, heeft besloten om op haar twintigste haar hoofd helemaal kaal te scheren.
Ze doneert haar afgeknipte lokken aan het goede doel. In een TikTok-video laat Maud weten: “Een maand alvorens ik mijn haar scheer en doneer op mijn twintigste verjaardag.”
De daaropvolgende weken post ze enkele video’s van hoe ze voor de spiegel staat. Tot dan het grote moment is aangebroken.
De prinses werpt nog een blik in de spiegel en neemt vervolgens afscheid van haar lange haren.
In het bijzijn van jubelende klasgenootjes knipt ze vervolgens de eerste lok af. Wanneer ze goed met de schaar in de weer is geweest, wordt haar hoofd helemaal kaal geschoren.
Maud deelt trots: “Ik ben nu 20 en het leven heeft nooit eerder zo goed aangevoeld. Het is niet de eerste keer dat Maud dapper uit de hoek komt.
Vanwege haar speciale toespraak in januari van dit jaar bij het afscheid van haar vader Ari Behn, werd ze zelfs uitgekozen.
Ari had besloten om uit het leven te stappen. De prinses kreeg toen veel bewondering en lof, vooral omdat ze mensen met mentale problemen opriep om niet bang te zijn om hulp in te roepen.
De vraag is of ook onze prinsessen in staat zijn tot zo’n bijzondere actie. Het is geen geheim dat onze prinsessen heel trots zijn op hun uiterlijk en hun lange haren.
Prinses Amalia maakt nu een harde tijd door vanwege de moeilijke beveiligingssituatie waar ze in verkeert. Ze kan ze niet normaal van het studentenleven genieten.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.