-

Nieuwste

PostNL-bezorger schopt hondje keihard: ‘Beestje overleeft het niet’

In Budel aan het Wethouder Lammersplantsoen vond vorige vrijdag een vreselijke tragedie plaats.

Kayleigh van Gessel plaatste een gedenkplekje voor haar geliefde chihuahua Maya. Het beestje kwam om het leven door een schop van een PostNL-bezorger.

Ze vertelt aan De Gelderlander: “Maya was mijn hele leven.” De vrouw is dan ook helemaal kapot van verdriet. “Ik heb hier geen woorden voor.”

Kayleigh kreeg het hondje zeven jaar geleden als cadeau van haar moeder. “Ze was zo bijzonder voor mij. In harde tijden kon ze me altijd troosten.”

Vorige vrijdag rond halfvijf in de namiddag ging de bel en de man van Kayleigh opende de deur. Daar stond een postbezorger voor de deur.

Maya was nieuwsgierig en kwam naar de voordeur om aan de schoenen van de bezorger te snuffelen. Die gaf het beestje vervolgens een keiharde trap.

Mike stond aan de grond genageld. “Het bloed gutste uit haar hoofdje”, klinkt het. De dierenarts kwam meteen langs, maar die kon niets meer doen. Haar schedeltje lag compleet aan gruzelementen.

Kayleigh hield haar geliefde viervoeter tot op het laatste moment in haar handen. “Ik voelde haar hartje wegzakken. Om afscheid te nemen kwispelde ze nog eventjes met haar staartje.”

De bezorger in kwestie kon even later aangehouden worden. Mike legt uit: “Hij wilde eigenlijk heel snel wegrijden, maar ik verzocht hem dringend om te blijven.”

Na enkele uren was de man weer op vrije voeten. Hij moet zich in augustus wel voor de rechter verantwoorden.

De twee dochters van het koppel, van amper drie en vijf jaar, zagen alles gebeuren en zijn enorm overstreek. Ook het andere hondje van het gezin zag alles gebeuren. “Die zit stilletjes in een hoekje en mist haar kleine zusje.”

PostNL reageerde met de boodschap dat ze het een droevige en nare situatie vinden. Ze laten weten dat ook de bezorger van slag is en dat er meerdere honden waren op het adres in kwestie.

Het bedrijf zegt dat de bezorger gegrepen werd door een hond en behandeld moest worden. Mike ontkent dit verhaal.

En het wrange van allemaal? Het pakje dat geleverd werd, bleek helemaal niet voor het koppel te zijn.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder