-

Nieuwste

PostNL-bezorger sch0pt klein hondje naar de hemel

In de voortuin van een woning aan het Wethouder Lammersplantsoen in Budel heeft Kayleigh van Gessel een herdenkingsplekje gemaakt.

Het hartverscheurende incident vond afgelopen vrijdag plaats, toen haar chihuahua Maya door een pakketbezorger naar het hiernamaals werd getr*pt.

“Maya betekende ontzettend veel voor mij”, vertelt Kayleigh van Gessel aan De Gelderlander. Ze is volledig van streek na het inc*dent. “Ik kan er geen woorden voor vinden.”

Chihuahua Maya was zeven jaar geleden een cadeau van haar moeder. “Ze was enorm speciaal voor mij. In moeilijke tijden vond ik troost bij haar.”

Op die bewuste vrijdagmiddag rond 16.30 uur belt een pakketbezorger, werkzaam voor PostNL, aan. Kayleigh’s man opent de deur.

Maya komt ook kijken wie er voor de deur staat en snuffelt aan de schoenen van de bezorger. Plotseling geeft de bezorger het arme diertje een sch0p.

Mike kan niet geloven wat hij ziet. “Het bl0ed spoot uit haar hoofdje. De dieren*rts is erbij gekomen, maar kon niets meer voor Maya doen. Haar schedeltje was volledig verbrijz*ld.”

Kayleigh hield haar hondje nog vast tijdens de laatste momenten van haar leven. “Ik voelde haar hartje wegzakken. Als afscheid kwispelde ze nog even met haar staartje.”

De bezorger werd kort daarna gearr*steerd. “Hij wilde eigenlijk meteen wegrijden, maar ik heb hem dringend verzocht te blijven”, aldus Mike.

De man heeft enkele uren op het p0litiebureau doorgebracht, maar is inmiddels weer vrijgelaten. In augustus zal hij zich voor zijn d*den moeten verantwoorden voor de r*chter.

De twee kinderen van Kayleigh en Mike, meisjes van 3 en 5 jaar oud, hebben het hele incident zien gebeuren.

Volgens Kayleigh zal dit voor altijd in het geheugen van haar oudste dochter gegrift staan. Ook hun andere hondje is van streek: “Hij zit stil in een hoekje en mist zijn kleine vriendje.”

PostNL heeft in een reactie laten weten de situatie zeer te betreuren. “Het is een naar en verdrietig voorval.”

De woordvoerder benadrukt dat de bezorger ook erg aangedaan is en wijst erop dat er op het adres nog meerdere honden aanwezig waren.

Er wordt beweerd dat de bezorger door een van de honden zou zijn gebeten en daarvoor med!sche behand*ling nodig had. Mike ontkent echter dat dit is gebeurd.

Hoe dan ook is Maya’s heengaan een groot verlies voor het gezin.

“Gedurende de 7 jaar dat we Maya hadden, zijn we meerdere keren verhuisd en hebben we twee kinderen gekregen. Maya was een deel van ons leven”, aldus Mike.

Ironisch genoeg bleek het pakketje dat de bezorger kwam afleveren niet eens bestemd te zijn voor Mike en Kayleigh. Een wrange wending van het lot.

Via deze weg willen we het gezin vanzelfsprekend veel sterkte wensen bij het verlies van hun geliefde hondje.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder