Nieuwste
PostNL-bezorger sch0pt klein hondje naar de hemel
In de voortuin van een woning aan het Wethouder Lammersplantsoen in Budel heeft Kayleigh van Gessel een herdenkingsplekje gemaakt.
Het hartverscheurende incident vond afgelopen vrijdag plaats,
toen haar chihuahua Maya door een pakketbezorger naar het
hiernamaals werd getr*pt.
“Maya betekende ontzettend veel voor mij”, vertelt Kayleigh van
Gessel aan De Gelderlander. Ze is volledig van streek na het
inc*dent. “Ik kan er geen woorden voor vinden.”
Chihuahua Maya was zeven jaar geleden een cadeau van haar
moeder. “Ze was enorm speciaal voor mij. In moeilijke tijden vond
ik troost bij haar.”
Op die bewuste vrijdagmiddag rond 16.30 uur belt een
pakketbezorger, werkzaam voor PostNL, aan. Kayleigh’s man opent de
deur.
Maya komt ook kijken wie er voor de deur staat en snuffelt aan
de schoenen van de bezorger. Plotseling geeft de bezorger het arme
diertje een sch0p.
Mike kan niet geloven wat hij ziet. “Het bl0ed spoot uit haar
hoofdje. De dieren*rts is erbij gekomen, maar kon niets meer voor
Maya doen. Haar schedeltje was volledig verbrijz*ld.”
Kayleigh hield haar hondje nog vast tijdens de laatste momenten
van haar leven. “Ik voelde haar hartje wegzakken. Als afscheid
kwispelde ze nog even met haar staartje.”
De bezorger werd kort daarna gearr*steerd. “Hij wilde eigenlijk
meteen wegrijden, maar ik heb hem dringend verzocht te blijven”,
aldus Mike.
De man heeft enkele uren op het p0litiebureau doorgebracht, maar
is inmiddels weer vrijgelaten. In augustus zal hij zich voor zijn
d*den moeten verantwoorden voor de r*chter.
De twee kinderen van Kayleigh en Mike, meisjes van 3 en 5 jaar
oud, hebben het hele incident zien gebeuren.
Volgens Kayleigh zal dit voor altijd in het geheugen van haar
oudste dochter gegrift staan. Ook hun andere hondje is van streek:
“Hij zit stil in een hoekje en mist zijn kleine vriendje.”
PostNL heeft in een reactie laten weten de situatie zeer te
betreuren. “Het is een naar en verdrietig voorval.”
De woordvoerder benadrukt dat de bezorger ook erg aangedaan is
en wijst erop dat er op het adres nog meerdere honden aanwezig
waren.
Er wordt beweerd dat de bezorger door een van de honden zou zijn
gebeten en daarvoor med!sche behand*ling nodig had. Mike ontkent
echter dat dit is gebeurd.
Hoe dan ook is Maya’s heengaan een groot verlies voor het
gezin.
“Gedurende de 7 jaar dat we Maya hadden, zijn we meerdere keren
verhuisd en hebben we twee kinderen gekregen. Maya was een deel van
ons leven”, aldus Mike.
Ironisch genoeg bleek het pakketje dat de bezorger kwam
afleveren niet eens bestemd te zijn voor Mike en Kayleigh. Een
wrange wending van het lot.
Via deze weg willen we het gezin vanzelfsprekend veel sterkte
wensen bij het verlies van hun geliefde hondje.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.