Nieuwste
Peuter (2) valt in tuinvijver en overleeft het niet: ‘Niet meer te redden’
In een dorpje nabij de Franse grens in Namen, Cul-des-Sarts, is dinsdagavond een peuter van twee jaar om het leven gekomen.
De kleine jongen was in de tuin van zijn ouderlijke woning in de vijver gevallen. Télyo verdronk in de vijver van zijn ouders en grootouders.
Hulpdiensten waren toevallig in dezelfde straat voor een melding in een woonzorgcentrum in dezelfde straat.
Ze probeerde de jongen nog te redden, maar alle hulp kwam te laat. De jongen kon niet meer gereanimeerd worden.
Het parket opende een onderzoek. Burgemeester Maurice Jennequin vertelt: “Maar het gaat om een incident, er is niets verdachts aan.”
Hij voegt er wel aan toe: “Maar in dit soort voorvallen is er altijd een onderzoek.” Over de ware toedracht is nog niets bekend.
De ouders en grootouders zijn in shock. Het is niet geweten of zij voldoende toezicht hebben uitgeoefend en hoe de jongen alleen in de vijver is geraakt.
Dit toont nog maar eens het belang aan om kinderen in de buurt van water nooit alleen te laten. Een seconde van afleiding kan voldoende zijn.
Helaas gebeuren er iedere zomer dergelijke incidenten in zwembaden en vijvers, zowel in Nederland als in België.
Onze gedachten zijn dan ook bij de nabestaanden. Deel dit bericht om je medeleven uit te drukken aan de familie.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.