-

Nieuwste

Nadia-kijkers onder de indruk van moeder die eigen zoon in gevangenis gooit: ‘Dapper’

In het NPO 1-programma Nadia stond deze week een vraag centraal: ‘Hoe voelt het als je kind in de gevangenis belandt?’

In de uitzending waren enkele ouders te gast die dit hadden meegemaakt. Een moeder die besloot om haar eigen zoon aan te geven, maakte heel wat indruk.

Voor heel wat ouders komt het nieuws dat hun kind naar de gevangenis moet als een complete verrassing. Voor moeder Inge was dit anders.

Niet minder dan zijzelf zorgde ervoor dat haar zoon achter de tralies belandde. “Ik was bang voor de gevolgen dat hij alsmaar verder zou gaan.”

“Nu was het voorlopig nog provoceren en bedreigen bij mij, maar ik dacht, dadelijk gaat hij ook mensen op straat lastigvallen. Dat wil je helemaal niet.”

Inge geeft toe dat het heel moeilijk was om naar de politie te stappen. “Maar hij ging wel echt ver binnen het gezin. Ja, je mag toch geen bang hebben van je eigen kind.”

Presentatrice Nadia Moussaid wilde wel weten wat haar zoon dan zoal uitrichtte. Ze vertelt dat hij haar optilde en dan neerzette in een hoek van de keuken.

Ze verduidelijkt meteen: “Het deed me verder eigenlijk niets hoor, echt niet. Toen heb ik hem een keer gezegd: ‘Als jou dat oplucht, sla me dan maar in elkaar’. Dat heeft hij wel nooit gedaan.”

Vooral in het weekend wanneer de zoon aan de verboden middelen zat, ging het er heftig aan toe. “Dan liep het echt uit de hand. Op een gegeven moment stond hij met een mes in zijn hand boven aan de trap toen zijn vader thuiskwam van zijn werk.”

Inge geeft aan dat ze op een bepaald ogenblik echt ten einde raad was. “Ook om hem tegen zichzelf te beschermen, moet je iets doen.”

Kijkers laten massaal hun steun blijken voor Inge. Iemand schrijft op Twitter: “Jeetje. Wat een moedige vrouw bij Nadia. Om je eigen zoon aan te geven, dan is er wel heel veel gebeurd. Ze liet hem niet vallen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder