-

Nieuwste

Grote zorgen om mentale toestand Martien Meiland: ‘Opgenomen’

Recent kwam de biografie van Maxime Meiland uit en daarin vertelt ze openhartig over het dr*nkprobleem van haar vader Martien.

Aanvankelijk ontkende de voormalige kasteelheer alles. Na talrijke gesprekken met zijn familie zag Martien zijn probleem dan toch onder ogen. “Sinds 1 januari ben ik gestopt met drinken”, bekent hij.

Maxime schrijft in haar biografie dat Martien ‘erg veel’ drinkt. Zijn dankverbruik kwam voor het eerst aanbod in 2021 tijdens opnames in Zweden.

Maxime laat weten: “Toen hebben we erover gepraat en hebben Montana en ik ook traantjes gelaten in zijn bijzijn.”

De blondine vervolgt: “Op die manier lieten we merken dat we er erg veel mee inzitten. Hij moest dan ook wel schreien, maar dan nog zei hij: ‘ik weet wel dat ik ietsje te veel drink.’

‘Maar mijn vader dronk sterke drank, dus op zich valt het bij mij allemaal nog wel mee’. Dat is altijd zijn grote excuus.”

Volgens Martien viel het dus allemaal wel mee, er was dus niks aan het handje. Later zou hij toch toegeven dat hij een groot probleem had.

In gesprek met weekblad Story is hij eindelijk eerlijk: “Sinds 1 januari ben ik gestopt met drinken. De hele maand januari heb ik niks gedronken.”

Het tijdperk wijnen, wijnen, wijnen, is dus verleden tijd. Toch wordt hij af en toe nog gespot met een wijntje in de hand.

Dat geeft de kasteelheer ruiterlijk toe. “Ik drink alleen nog op bijzondere gelegenheden, zoals op de presentatie van het boek van Maxime. ’s Weekends drink ik in principe ook niet”, aldus Martien.

Hij gaat verder: “Sinds ik niet meer drink, ga ik soms al om halfnegen slapen. Ik wil dit de rest van mijn leven volhouden. Ik voel me meer energieker, en dat kan ik natuurlijk heel goed gebruiken.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder