-

Nieuwste

Caroline van der Plas openhartig over verlies van haar man: ‘Praat tegen zijn foto’

De echtgenoot van Caroline van der Plas, Jan, moest in september 2019 afscheid nemen van het leven als gevolg van alvleesklierkanker.

Hij heeft het grote succes van Caroline dus nooit meegemaakt. De politica legt uit dat ze nog altijd met hem praat. “Op de dag na de grote overwinning heb ik tegen hem gesproken via de foto”, vertelt ze.

Zoons Kayl en Ryan zijn ook heel trots op de carrière van hun moeder. Caroline onthult: “Ze zeggen heel vaak hoe trots ze op mij zijn, vooral dat we dit met een kleine groep mensen uit het niets hebben neergezet.”

Ze vervolgt in gesprek met weekblad Privé: “En dat we nu gewoon de grootste zijn geworden. Ze hebben dit van dichtbij meegemaakt, ze weten hoe belangrijk dit voor hun moeder is.”

Maar er is nog altijd een groot gemis. En dat is haar man Jan. “Hij wist dat ik naar de Tweede Kamer wilde gaan.”

Hij maakte zich aanvankelijk grote zorgen dat het leven van zijn vrouw onder het vergrootglas zou gehouden worden. Caroline zegt dat ze hem indertijd gerust kon stellen.

“Hij was al trots op de plannen alleen.” Caroline baalt ervan dat Jan haar succes nooit heeft kunnen meemaken.

“Hij zou dat zo mooi hebben gevonden. Dan was hij van oor tot oor gaan glunderen. Hij was al trots op wat ik voor zijn 0verlijden had neergezet.”

Op een bepaalde manier heeft ze nog altijd contact met Jan. Ze neemt zijn foto en begint met hem te praten. Dat was ook het geval op de dag van de verkiezingen.

“Ik zat ’s ochtends in de huiskamer met zijn foto en zo begon ik tegen hem te praten. ‘Zo Jan, vandaag is de dag dat het moet gaan gebeuren’. En dat doe ik nog steeds”, aldus Caroline.

Ze zegt verder dat ze de foto van haar man altijd bij zich heeft. “Als ik wat kwijt wil, kan dat. (…) Deze gesprekken en momenten zijn belangrijk voor me.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder