Nieuwste
Agent die 95-jarige vrouw 2 keer taserde geschorst: ‘Ze zal het niet overleven’
De agent uit Australië die vorige week een vrouw van 95 taserde in een verpleegtehuis, is geschorst in afwachting van het onderzoek.
Hij krijgt wel nog gewoon doorbetaald. Sinds het incident ligt de vrouw in een medische instelling, waar ze voor haar leven vecht.
Naar verwachting zal de dame het niet overleven. Dat staat te lezen in de Australische media, die uitgebreid berichten over het voorval.
In de medische instelling krijgt ze zorg in de laatste levensfase. De familie van de vrouw is razend over het incident. Ze zitten voortdurend aan haar bed.
De 95-jarige Clare Nowland liep al uren met een mes rond. Het personeel haalde uiteindelijk de politie erbij.
Toen de vrouw met een looprek op hem kwam afgelopen, gebruikte de 33-jarige agent zijn taser. Hij taserde haar tot tweemaal toe. De vrouw kwam ten val en raakte zwaargewond aan haar hoofd.
Zowel binnen als buiten het land, krijgt het politieoptreden bakken kritiek. Nowland is immers een vrouwtje van amper 43 kilogram, loopt langzaam en lijdt aan dementie.
Mensen vragen zich af of de politie wel opgeleid is om verwarde mensen te behandelen. Bijvoorbeeld mensen met dementie of psychische problemen.
Volgens de politie is het omgaan met verwarde mensen al jarenlang onderdeel van de opleiding. Ze geven wel mee dat de opleiding zal worden aangepast, indien dat nodig blijkt.
Ondertussen wordt er opgeroepen om het gebruik van de taser door de politie voorlopig te verbieden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.