Nieuwste
Willem-Alexander en Máxima in tranen bij afscheid: ‘Komen uit harde tijden’
Bij het afscheid in Rotterdam op Koningsdag waren koning Willem-Alexander en koningin Máxime enorm emotioneel. Tijdens de toespraak van haar man had de koningin een zakdoekje nodig om haar tranen weg te vegen.
Bij het optreden van Lee Towers hield de koning het zelf ook niet droog. Máxima was vooral ontroerd door de afscheidswoorden van burgemeester Ahmed Aboutaleb en de juichende menigte.
De burgemeester noemde de koningin een drager van onze eenheid en een rotsvaste waarde voor de maatschappij.
“Die eenheid kunnen we ongelofelijk goed gebruiken, nu en in de nabije toekomst. Met al die verschillen die we hebben, met al die discussies die we hebben, staat u als staatshoofd voor de eenheid van ons land”, klonk het.
Máxima moest op haar lip bijten om de tranen te bedwingen toen haar man het woord nam. Daarop vloeide er toch een traantje.
“Dat ik vandaag – samen met mijn familie – mijn verjaardag en tien jaar koningschap met u samen in deze bijzondere stad mocht vieren, dat heeft mij heel veel gedaan.”
“We komen uit moeilijke tijden, we zien ook nog moeilijke tijden voor ons”, waarmee hij wellicht verwees naar de situatie van dochter Amalia. Maar mogelijk verwees hij ook naar de coronacrisis en de invasie in Oekraïne.
“Maar wat Rotterdam heeft laten zien… hoe je samen aan iets kan werken, als je samen aan de toekomst werkt, maakt niet uit waar je vandaan komt, wat je achtergrond of je cultuur is…”
“Dan hebben we een fantastisch mooi Nederland in de 21ste eeuw. En daar ben ik nog het meest dankbaar voor, dat jullie dat hebben laten zien.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.