Nieuwste
Vrouw Rob de Nijs deelt emotioneel bericht: ‘Nog enkele woorden kunnen wisselen’
Vrouw Henriëtte heeft nog enkele woorden kunnen wisselen met Rob de Nijs. Deze week weten we meer over de toestand van de zanger.
Rob ligt nog altijd in het ziekenhuis vanwege ademhalingsproblemen. Vorige vrijdag is hij met grote spoed opgenomen.
Henriëtte, liefkozend ook wel Jet genoemd, is voorzichtig positief. Ze onthult: “Ik heb zelfs een paar woorden met hem kunnen wisselen. Hij wist waar hij was en kneep in mijn hand.”
Jet gaat verder: “Het blijft ernstig en we zijn er nog lang niet, maar het ziet er beter uit dan de afgelopen dagen. Alleen al het feit dat hij er nog is.”
Zij en de drie kinderen van De Nijs (de 11-jarige Julius die hij samen had met Jet en Yoshi en Robbert uit zijn vorig huwelijk) spenderen veel tijd bij hem.
Jet onthult: “Hij wil zo graag leven. Hij hangt daar zo aan en heeft daar natuurlijk ook alle reden toe, met zo’n jong joch om ons heen.”
De manager van de zanger laat alvast weten dat er in de loop van maandag meer duidelijk wordt. Het is bang afwachten of hij het haalt.
Rob lijdt aan de ziekte van Parkinson en moest vrijdag worden opgenomen. Zijn familie gaf aan dat zijn gezondheidstoestand kritiek en zorgelijk was.
Na een loopbaan van zestig jaar nam hij vorig jaar afscheid als zanger. Zijn progressieve ziekte weerhield hem ervan om nog langer te zingen.
Door de ziekte st*rven zenuwcellen in de hersenen af, waardoor bewegingen moeilijker worden aangestuurd. Daardoor werd ook optreden alsmaar lastiger.
Dit weekend veranderde de toestand van de zanger dan langzaam van kritiek naar hoopvol. “We zijn voorzichtig positief. De kaarsjesactie lijkt zijn vruchten af te werpen.”
Veel mensen gaven gehoor aan de oproep en postten foto’s van de kaarsjes die ze hadden aangestoken. En dat bleek te werken.
Daarmee verwees Henriëtte naar het beroemde nummer ‘Zet een kaars voor je raam’. Heel wat mensen leven intens mee met de zanger.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.