-

Nieuwste

Terminaal z!eke Daniëlle van ’t Schip heeft laatste wens: ‘Oma worden’

Een jaar geleden kreeg Daniëlle van ’t Schip de diagn0se van uitgezaa!de darmk*nker. De vooruitzichten zijn niet echt goed.

Ze is niet b*ng om heen te gaan. Anderzijds is ze niet van plan om afscheid te nemen van het leven. Daniëlle heeft nog een grote droom. “Ik wil zo graag oma worden.”

De diagn0se van k*nker was een ontzettend zware kl*p voor haar en haar hele omgeving. “John, de kinderen en de mensen om ons heen, we waren er allemaal volledig van in sh0ck”, onthult ze aan Libelle.

“Toen ik na drie dagen weer een beetje bij mijn positieven kwam, voelde ik geen b00sheid, geen: waarom ik? Nee, als dit het was, moest ik het daarmee doen”, voegt ze er nog aan toe.

Daniëlle benadrukt dat ze geen schrik heeft om heen te gaan. Maar ze wil beslist nog geen afscheid nemen van het leven.

De vrouw heeft nog heel wat wensen en verlangens. “Ik had altijd de wens om honderdacht te worden. Ik wil bijvoorbeeld nog zo graag oma worden, en dan nu opeens die beperkte termijn?”

Door de chem0kuur is ze veel afgevallen: maar liefst 20 kilogram. Ze moet ook luiers dragen en verloor haar prachtige haardos.

Daarom heeft ze na zeven behandel!ngen even een pauze ingelast. “Ik moet eerst aansterken”, vertelt de immer positieve vrouw.

Sterker nog: ze heeft nog heel wat toekomstplannen. Zoon Davey, woonachtig in Australië, staat op trouwen.

Het huwelijk gaat volgend jaar door. Daniëlle vertelt: “Ik ga ervan uit dat ik volgend jaar gewoon op de bruiloft van Davey ben.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder