Nieuwste
Songwriter André Hazes haalt zwaar uit: ‘Hij bedriegt iedereen!’
Korte tijd geleden bracht André Hazes zijn nieuwe single uit en daar is nogal wat over te doen. Hij wordt beschuldigd van plagiaat, maar er is meer.
Voormalig songwriter van de zanger, Bram Koning, zegt dat het team van André zijn stem bewerkte. “Ik hoor totaal niet de André die ik ken.”
De reacties op zijn nieuwe single ‘Deel van Mij’ zijn heel gemengd. Sommigen vinden het allemaal geweldig en anderen vinden het maar niks.
Heel wat mensen merken op dat de single van André wel heel erg lijkt op het nummer ‘Fire’ van Gavin De Graw.
Bram treedt dit volmondig bij. “Goed liedje hoor, maar het refrein is gewoon één op één Gavin DeGraw met Fire”, oordeelt Bram.
Maar Bram heeft nog iets opgemerkt. “Ik hoor totaal niet de André die ik ken, zijn stem klinkt anders”, aldus Bram.
“Dat heeft te maken met het bewerken van zijn stem. Ze hebben hem een andere sound gegeven dan zoals wij Dré kennen, die altijd met hem hebben gewerkt. Ze hebben geprobeerd hem anders te laten klinken en dat is gelukt”, klinkt het.
De nieuwe songwriter van André, Billy Dans, haalde onlangs al zwaar uit naar zijn oude team. Dans beweert dat de zanger niet gelukkig was met de nummers die ze vroeger voor hem maakten.
Dans zegt dat het oude team gewoon slecht werk leverde. “Kijkend naar het talent van André, moet ik eerlijk zeggen dat zijn oude team wel wat steken heeft laten vallen. Er zit zo veel meer in deze jongen dan wat eruit is gehaald.”
Bram is niet te spreken over deze uitspraken. Hij bestempelt dit als oncollegiaal en onprofessioneel. “We deden het niet best volgens ‘meneer’ Dans.”
“En dan kom je hiermee als eerste liedje? Het zal me een worst wezen of het plagiaat is, maar maak voortaan eerst jezelf waar voordat je je collega’s afbrandt en zo hoog van de toren blaast!”
Bram besluit: “Bewijs eerst jezelf voordat je het over anderen hebt. Dit is geen goede eerste stap in een nieuwe carrière.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.