Nieuwste
Opmerkelijk: Consumentenbond geeft waarschuwing aan klanten van deze drie supermarkten!
De Consumentenbond heeft een waarschuwing uitgegeven aan klanten van drie grote supermarktketens in Nederland. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat Albert Heijn, Jumbo en Plus hun klanten oplichten door onjuiste bedragen te vermelden op de kassabon.
Consumenten zijn zich er al langer van bewust dat supermarkten van alles verzinnen om te verdienen. Ondanks scherpe aanbiedingen zijn consumenten vaak nog een vermogen kwijt bij de kassa.
Tegenwoordig krijg je bovendien minder inhoud voor dezelfde prijs. Deze praktijken zijn echter niet nieuw en de Consumentenbond heeft al eerder onderzoek gedaan naar de bedrogpraktijken van supermarkten.
In het recente onderzoek van de Consumentenbond zijn maar liefst 240 willekeurige aanbiedingen, verspreid over acht filialen in verschillende steden, nagekeken.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat de supermarktketens er een bende van maken en hun klanten behoorlijk in de maling nemen.
Klanten betalen namelijk meer dan de bedoeling is, doordat er bij de kassa niet het bedrag gerekend wordt dat bij het schap vermeld staat.
Supermarkt Plus spant hierbij de kroon, omdat maar liefst 20 procent van de prijzen aan de kassa niet overeenkwam met de prijzen in de schappen.
De Consumentenbond is woedend en noemt het ‘onacceptabel’ en ‘onrechtmatig’. De bond wil dan ook in actie komen en supermarkten aansprakelijk stellen.
De supermarkten zijn inmiddels gesommeerd te stoppen met het oplichten van klanten. Als dat niet voor 30 juni is gebeurd, zal de Consumentenbond juridische procedures niet schromen.
Het is geen geheim dat de prijzen in de supermarkten maar blijven stijgen en de consument de dupe wordt van deze praktijken.
Het is dan ook belangrijk dat consumenten alert blijven en hun kassabonnen goed controleren. Op deze manier kunnen ze voorkomen dat ze onnodig te veel betalen bij de kassa.
Kortom, de Consumentenbond heeft haar waarschuwing afgegeven aan klanten van Albert Heijn, Jumbo en Plus om hun kassabonnen goed te controleren.
De supermarkten worden beschuldigd van het oplichten van klanten door onjuiste bedragen te vermelden op de kassabon. Als de supermarkten niet voor 30 juni stoppen met deze praktijken, zal de Consumentenbond juridische stappen ondernemen.
Het is dan ook belangrijk dat consumenten alert blijven en hun kassabonnen goed controleren om te voorkomen dat ze onnodig te veel betalen bij de kassa.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.