-

Nieuwste

Ongelofelijk: Alice vindt afschuwelijk iets in Aldi-eierdoosje na aankoop

Een vrouw uit het Verenigd Koninkrijk zal nooit meer eieren kopen bij de Aldi nadat ze de schrik van haar leven kreeg toen ze een ei wilde eten.

Alice Evans (25) ontdekte honderden maden in haar doosje eieren van de supermarkt.

Het incident vond plaats nadat Alice samen met haar partner boodschappen had gedaan en het doosje in de koelkast had gezet.

Toen ze een vreemde geur rook, dacht ze eerst dat het etensresten waren en maakte ze de hele koelkast schoon. Toen ze het doosje echter opende, kwamen de maden naar buiten.

“Ik begon meteen te schre*uwen. Het was zo verschrikkelijk vies”, aldus Alice.

Ze ging terug naar de winkelmanager met het doosje eieren in een plastic zak, maar kreeg slechts een gratis doosje als compensatie.

Toen Alice aangaf dat al haar boodschappen besm*t zouden kunnen zijn, bood de manager slechts 20% korting op haar rekening van 60 pond aan.

“Hij wilde me 12 pond terugbetalen. Ik werd ontzettend kwa*d”, vertelt Alice.

De manager beweerde dat het in elke winkel kan gebeuren en dat Alice zich niet moest aanstellen. Zelfs na het bellen van de regiomanager kon Alice niet meer terugkrijgen dan 12 pond.

Het incident heeft Alice in elk geval paran0ïde gemaakt, waardoor ze haar boodschappen nu goed inspecteert voordat ze in haar karretje gaan. Ze roept anderen op hetzelfde te doen.

Het incident met de Aldi-eieren is een herinnering aan het belang van inspectie van de boodschappen voordat deze worden geconsumeerd.

Hoewel dit soort incidenten zeldzaam zijn, is het altijd beter om op veilig te spelen en eventuele problemen zo snel mogelijk aan te pakken.

Als consumenten is het onze verantwoordelijkheid om waakzaam te zijn en de kwaliteit van de producten die we kopen te controleren.

Hoewel supermarkten zich inzetten voor voedselveiligheid en str*nge richtlijnen volgen, kunnen er soms onvoorziene incidenten plaatsvinden.

Het is begrijpelijk dat Alice geschokt en teleurgesteld was door de reactie van de winkelmanager en de geboden compensatie.

Het is belangrijk dat supermarkten serieus omgaan met kl*chten en adequaat reageren om het vertrouwen van hun klanten te behouden.

Dit incident bij de Aldi dient als een herinnering dat we als consumenten ons bewust moeten zijn van de risico’s en altijd alert moeten zijn op mogelijke problemen met voedsel.

Het inspecteren van producten voordat we ze consumeren, kan helpen om eventuele problemen tijdig op te sporen en te voorkomen dat we z!ek worden.

Hoewel het begrijpelijk is dat Alice paran0ïde is geworden na deze ervaring, is het ook belangrijk om te benadrukken dat dit soort incidenten gelukkig zeldzaam zijn.

Consumenten moeten niet in constante angst leven, maar eerder bewust en voorzichtig zijn.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder