Nieuwste
Ongelofelijk: Alice vindt afschuwelijk iets in Aldi-eierdoosje na aankoop
Een vrouw uit het Verenigd Koninkrijk zal nooit meer eieren kopen bij de Aldi nadat ze de schrik van haar leven kreeg toen ze een ei wilde eten.
Alice Evans (25) ontdekte honderden maden in haar doosje eieren
van de supermarkt.
Het incident vond plaats nadat Alice samen met haar partner
boodschappen had gedaan en het doosje in de koelkast had gezet.
Toen ze een vreemde geur rook, dacht ze eerst dat het
etensresten waren en maakte ze de hele koelkast schoon. Toen ze het
doosje echter opende, kwamen de maden naar buiten.
“Ik begon meteen te schre*uwen. Het was zo verschrikkelijk
vies”, aldus Alice.
Ze ging terug naar de winkelmanager met het doosje eieren in een
plastic zak, maar kreeg slechts een gratis doosje als
compensatie.
Toen Alice aangaf dat al haar boodschappen besm*t zouden kunnen
zijn, bood de manager slechts 20% korting op haar rekening van 60
pond aan.
“Hij wilde me 12 pond terugbetalen. Ik werd ontzettend kwa*d”,
vertelt Alice.
De manager beweerde dat het in elke winkel kan gebeuren en dat
Alice zich niet moest aanstellen. Zelfs na het bellen van de
regiomanager kon Alice niet meer terugkrijgen dan 12 pond.
Het incident heeft Alice in elk geval paran0ïde gemaakt,
waardoor ze haar boodschappen nu goed inspecteert voordat ze in
haar karretje gaan. Ze roept anderen op hetzelfde te doen.
Het incident met de Aldi-eieren is een herinnering aan het
belang van inspectie van de boodschappen voordat deze worden
geconsumeerd.
Hoewel dit soort incidenten zeldzaam zijn, is het altijd beter
om op veilig te spelen en eventuele problemen zo snel mogelijk aan
te pakken.
Als consumenten is het onze verantwoordelijkheid om waakzaam te
zijn en de kwaliteit van de producten die we kopen te
controleren.
Hoewel supermarkten zich inzetten voor voedselveiligheid en
str*nge richtlijnen volgen, kunnen er soms onvoorziene incidenten
plaatsvinden.
Het is begrijpelijk dat Alice geschokt en teleurgesteld was door
de reactie van de winkelmanager en de geboden compensatie.
Het is belangrijk dat supermarkten serieus omgaan met kl*chten
en adequaat reageren om het vertrouwen van hun klanten te
behouden.
Dit incident bij de Aldi dient als een herinnering dat we als
consumenten ons bewust moeten zijn van de risico’s en altijd alert
moeten zijn op mogelijke problemen met voedsel.
Het inspecteren van producten voordat we ze consumeren, kan
helpen om eventuele problemen tijdig op te sporen en te voorkomen
dat we z!ek worden.
Hoewel het begrijpelijk is dat Alice paran0ïde is geworden na
deze ervaring, is het ook belangrijk om te benadrukken dat dit
soort incidenten gelukkig zeldzaam zijn.
Consumenten moeten niet in constante angst leven, maar eerder
bewust en voorzichtig zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.