-

Nieuwste

Moeder Romy is bang voor 13-jarige zoon: ‘Ik heb twee extra sloten op mijn slaapkamerdeur geplaatst’

Romy is een alleenstaande moeder van twee kinderen, Ella (10) en Mark (13). Sinds Mark klein was, is hij een uitdaging voor Romy geweest. Hij is zeer opstandig, gehoorzaamt niet en kan zeer agressief zijn.

Als peuter had hij al een sterke kracht, hij schopte, sloeg en beet anderen. Romy probeerde hem te disciplineren door hem naar zijn kamer te sturen of hem streng toe te spreken.

Er was echter een incident in de supermarkt waarbij Mark het winkelwagentje van zijn zusje afnam en haar beet. Romy beet vervolgens Mark om hem te kalmeren, wat werkte, maar ze was niet trots op deze actie.

Sindsdien is Mark nog steeds agressief, en als hij zijn zin niet krijgt, slaat hij erop los. Hij lijkt met de dag sterker te worden en Romy kan hem nauwelijks onder controle houden.

Het ergste incident gebeurde tijdens kerst, toen Romy Mark vertelde dat hij geen Playstation 5 zou krijgen en hij haar vervolgens op de grond duwde en haar bedreigde.

Dit was de druppel voor Romy, die zich nu gedwongen voelt om haar slaapkamerdeur op slot te doen en er zelfs twee extra sloten aan toe te voegen om haarzelf te beschermen tegen Mark.

Romy voelt zich machteloos en uitgeput door de situatie. Haar ouders zijn overleden en haar kinderen hebben geen contact meer met hun vader.

Ze voelt zich verantwoordelijk om alles alleen te doen, maar ze beseft dat ze professionele hulp moet zoeken voor Mark voordat het erger wordt.

Ze wil niet dat haar zoon en dochter langer lijden onder het gedrag van Mark en overweegt om Mark uit huis te laten plaatsen als de professionele hulp niet werkt.

Het gedrag van Mark is onaanvaardbaar en Romy heeft gelijk om hulp te zoeken. Mark heeft duidelijk behoefte aan professionele hulp en therapie om hem te leren hoe hij zijn emoties op een gezonde manier kan uiten en om te gaan met zijn agressie.

Het is echter belangrijk dat Romy ook zorg krijgt, want ze heeft lang geleden onder de stress van het opvoeden van een agressief kind.

Hopelijk kan Romy de hulp krijgen die ze nodig heeft en kan Mark leren om op een gezonde manier met zijn emoties om te gaan, zodat het gezin weer in harmonie kan leven.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder