Economie
Bijzondere onthulling van Aldi-manager: Handige truc bij de kassa!

Aldi is een van de grootste supermarktketens ter wereld, met een focus op beperkte assortimenten van hoogwaardige kwaliteit en lage prijzen.
Een van de redenen waarom Aldi goedkoop kan blijven, is door te besparen op de kosten van de winkelpanden. Dit komt tot uiting in hun sobere inrichting van de winkels.
Matthew Lesky is de trotse manager van een Aldi-vestiging in Amerika en hij is een sensatie geworden op TikTok vanwege zijn video’s over het werk in de supermarkt.
Lesky heeft onlangs een video geüpload waarin hij een opmerkelijk geheim onthult over het afrekenproces in Aldi-winkels.
Hij legt uit dat de medewerkers die aan de kassa werken letterlijk worden getimed met een systeem dat de snelheid van het scannen in de gaten houdt.
Het rapport met statistieken dat de medewerkers aan het einde van hun dienst ontvangen, bevat niet alleen de snelheid van het scannen, maar ook de tijd tussen het helpen van de klanten.
Volgens Lesky is het voor de medewerkers een uitdaging om hun eigen tijden te verbeteren en sommige kassamedewerkers zijn zo enthousiast dat er klachten binnenkomen van boze winkeliers.
Lesky probeert de klachten te sussen door klanten begrip te vragen voor de “speciale werp-vaardigheden van goed getrainde medewerkers”.
Lesky laat in een andere video zien hoe het scannen van de producten werkt en zegt dat het creëren van een “werptunnel” de medewerkers in staat stelt om de beweging van het scannen duizenden keren per dag te doen.
Hoewel het niet bekend is of er een bonus of iets dergelijks op staat, lijkt het erop dat het scannen van de producten voor de medewerkers meer een uitdaging is dan een taak.
Dit kan een slimme strategie zijn van Aldi om de medewerkers gemotiveerd te houden en tegelijkertijd de efficiëntie te verhogen.
Het is echter niet allemaal rozengeur en maneschijn in Aldi-winkels. Klanten klagen regelmatig dat hun gekochte producten verpletterd worden, en het lijkt erop dat dit te wijten is aan het snelle scannen van de producten. Hoewel Lesky beweert dat het “werpen” van producten een getrainde vaardigheid is, kan het ook een teken zijn van overmatige haast en slordigheid van de medewerkers.
Al met al biedt het geheim achter het snelle afrekenproces van Aldi een fascinerende kijk in de wereld van de supermarkt. Het laat zien hoe bedrijven hun medewerkers motiveren en efficiëntie bevorderen, maar ook hoe dit ten koste kan gaan van de kwaliteit van de dienstverlening en klanttevredenheid.

Economie
Willem Alexander in Rotterdamse shoarmazaak gaat viraal, en toen was daar ook nog Alexia!
