Nieuwste
Liam Neeson verliest vrouw bij vreselijke tragedie en deelt emotionele boodschap
Ware liefde is niet makkelijk te vinden. En soms, wanneer we die perfecte persoon nog moeten vinden, kan het lot rare sprongen maken. Liam Neeson vond de liefde van zijn leven bij Natasha Richardson.
Ze leerden elkaar kennen tijdens de opname van Anna Christie op Broadway in 1993. Toen was Natasha 29 jaar oud en getrouwd met producent Robert Fox.
Natasha had een moeilijk huwelijk dat niet lang zou duren. Liam, toen 40, was single en tijdens de opname sprong de vonk over. Langzaam maar zeker groeide hun relatie en stapten ze in het huwelijksbootje.
Samen kregen ze twee zoons, Micheál en Daniel. Alles leek perfect te verlopen voor het stelletje.
Jammer genoeg bleek het niet voorbestemd. In 2009 vond een vreselijke tragedie plaats. Na een relatie van 16 jaar kwam Natasha op 45-jarige leeftijd te 0verlijden.
De vrouw was aan het skiën in het Canadese Mont Tremblant. Natasha was met een instructeur en haar kinderen toen ze uitgleed en zwaar ten val kwam.
Hoewel ze hard op haar hoofd was gevallen, leek het aanvankelijk niet zo erg. Het leek erop dat ze geen interne of externe verwondingen had. Maar na enkele uren begon de actrice zich heel slecht te voelen.
Jarenlang heeft Liam nooit gesproken over zijn verlies. In het programma 60 minutes sprak hij voor het eerst over de tragedie.
Hij steekt van wal: “Ik sprak met haar en zij zei: ‘Oh schat, ik tuimelde in de sneeuw,’ zo omschreef ze het.”
Wat ze toen niet wisten, was dat de actrice leed aan het zogenaamde ‘helderheid intervallen’. Dat is de periode waarin een persoon met hersenletsel normaal lijkt, maar ondertussen hoopt het bloed zich op in de hersenen. Dat kan een fatale druk veroorzaken.
Liam kreeg te horen dat Natasha zich in kritieke toestand bevond. Hij moest onmiddellijk komen, maar toen hij arriveerde was ze al hersend00d.
Hij vertelt: “Toen lag ze aan een beademingsapparaat. Ik ging naar haar toe en ik vertelde haar dat ik van haar hield. Ik zei: ‘Schat, je komt hier niet van terug. Je hebt je hoofd gestoten. Ik weet niet of je me kunt begrijpen, maar dat is wat er is gebeurd. En we zullen je terugbrengen naar New York. All je familie en vrienden zullen komen.”
Hoewel er ondertussen jaren verstreken zijn, kan hij nog altijd niet bevatten wat er toen precies gebeurd is. “Er zijn tijden dat ik de deur hoor openen, vooral de eerste jaren… als ik de deur hoor openen, denk ik nog steeds dat ze binnen komt lopen.”
In 2016 deelde Liam een emotioneel eerbetoon op de sociale media. Daarin vraagt hij iedereen om de grootste zorg te dragen voor hun partners en van iedere dag te genieten.
“Ze zeggen dat het moeilijkste in het leven is om iemand te verliezen van wie je houdt… Mijn vrouw stierf plotseling. Ze gaf me zoveel vreugde. Ze was alles voor me. Die zestien jaar dat ik met haar getrouwd was heb ik geleerd om onvoorwaardelijk van iemand te houden.”
“We moeten stoppen en onze echtgenoten bedanken. Omdat het leven erg kort is. Breng tijd door met je geliefden. Wees aardig voor ze. Want, op een dag als je van je telefoon opkijkt, kunnen ze er niet meer zijn. Leef en heb lief (elke dag) alsof het je laatste is. Want op een dag zal het voorbij zijn. Neem risico’s, ga uit en leef. Vertel dat je van ze houdt, dat je elke dag van ze houdt.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.