Nieuwste
Benzine en diesel worden belachelijk duur door deze waanzinnige stap van het kabinet
Automobilisten worden per 1 juli aanstaande geconfronteerd met een flinke verhoging van de brandstofprijzen. Het kabinet heeft besloten om de tijdelijke korting op brandstofaccijnzen niet meer te verlengen.
Hierdoor zal de prijs van een liter benzine met 13,8 cent
stijgen, terwijl diesel 9,9 cent duurder zal worden en LPG met 6
cent zal stijgen. Dit betekent dat automobilisten flink meer zullen
moeten betalen om de tank van hun auto te vullen.
De maatregel is een flinke tegenvaller voor automobilisten, die
al te maken hebben met hoge brandstofprijzen en stijgende
energierekeningen.
Het kabinet heeft de accijnskorting vorig jaar ingevoerd om de
stijgende energieprijzen op te vangen, maar heeft nu besloten om de
tijdelijke korting niet meer te verlengen.
Volgens bronnen in Den Haag gaat het niet goed met de staatskas.
Er moeten miljarden worden uitgetrokken voor de opvang en
integratie van asielzoekers, terwijl ook de compensatie voor
Groningers die last hebben van bevingsschade veel geld kost.
Dit betekent dat het kabinet op zoek is naar manieren om extra
geld in te zamelen, en automobilisten lijken daar de dupe van te
worden.
De verhoging van de brandstofprijzen is niet de enige maatregel
die automobilisten te wachten staat. Vanaf 1 januari 2024 worden de
accijnzen op brandstof opnieuw verhoogd. Een liter benzine wordt
dan met 8,7 cent duurder, terwijl diesel en LPG respectievelijk 5,6
en 2,1 cent duurder worden.
Maar daar houdt het niet op. Er zijn ook plannen om tankstations
te verplichten om biobrandstoffen bij te mengen met benzine en
diesel.
Dit zal leiden tot een verdere stijging van de brandstofprijzen,
tussen de 5 en 10 cent per liter. Dit zal niet alleen een flinke
impact hebben op de portemonnee van automobilisten, maar kan ook
gevolgen hebben voor de economie en de werkgelegenheid.
Veel mensen zijn afhankelijk van hun auto om naar hun werk te
gaan, boodschappen te doen of om familie en vrienden te bezoeken.
Een stijging van de brandstofprijzen kan er dan ook voor zorgen dat
mensen minder gaan rijden, waardoor de economie kan vertragen en de
werkgelegenheid kan afnemen.
Bovendien kan het leiden tot een grotere kloof tussen arm en
rijk, omdat mensen met een lager inkomen vaak meer afhankelijk zijn
van hun auto en daardoor meer zullen worden getroffen door de
stijgende brandstofprijzen.
Er zijn ook alternatieven voor brandstof, zoals elektrische
auto’s en hybride auto’s. Deze voertuigen zijn echter vaak duurder
in aanschaf en niet voor iedereen betaalbaar.
Bovendien is het elektriciteitsnetwerk in Nederland nog niet geschikt voor massaal gebruik van elektrische auto’s.
Autorijden wordt door het #kabinet haast onmogelijk gemaakt. Alles en iedereen moet wijken voor de megalomane #klimaatagenda. @BVNLNederland wil dat de Nederlanders de #auto in kunnen stappen zonder aan de bedelstaf te gaan. #benzine https://t.co/hEC0FPVUfI
— Wybren van Haga (@WybrenvanHaga) April 18, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.