Nieuwste
Piloten draaien terug om passagiers noorderlicht te laten zien
Ook piloten zetten hun beste beentje voor naar aanleiding van de hype rond het noorderlicht. Maandagavond werden passagiers van een vlucht van IJsland naar het Verenigd Koninkrijk getrakteerd op een extra rondje om het fenomeen beter te kunnen zien.
De voorbije dagen was het spektakel op verschillende plekken en op best grote afstand heel goed te bewonderen. Ook vanuit Nederland was het poollicht zichtbaar. Veel mensen bleven langer op om het te kunnen zien.
Enkele EasyJet-piloten besloten om hun vliegtuig om te draaien zodat alle passagiers het noorderlicht goed zouden kunnen zien. Een tevreden passagier tweette: “Enorme dank aan de piloten. Speciaal voor alle passagiers werd er halverwege de vlucht een extra rondje gevlogen.” EasyJet bevestigt dat er een gecontroleerd manoeuvre werd uitgevoerd. Een piloot van Finnair deed iets gelijkaardigs.
An @easyJet flight just made a 360 turn over the North Sea. The Northern Lights are very strong tonight as well, so the reason was probably to allow passengers on both sides of the aircraft to see the fantastic #AuroraBorealis
https://t.co/IVJ81cqRKM pic.twitter.com/5cY8Hr2tPZ— Flightradar24 (@flightradar24) February 27, 2023
Big thanks to the @easyJet pilot of EZY1806 from Reykjavik to Manchester who did a 360 fly by mid flight to make sure all passengers could see the incredible Northern Lights ? pic.twitter.com/A4CHi9Hqgo
— Adam Groves (@APTGroves) February 27, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.