Nieuwste
Oppas laat kindje uit handen vallen: baby 0verleden
Een trag!sch inc!dent heeft zich voorgedaan in het Belgische Kessel-Lo, waar een zes maanden oude baby zwaargew0nd raakte na een val bij de oppas en uiteindelijk aan haar verw0ndingen 0verleed.
Het v00rval heeft geleid tot een aangrijpende situatie waarin de
verklaringen van de oppas en de bevindingen van de wetsd0kter niet
overeen lijken te komen.
De baby werd op maandag naar het z!ekenhuis gebracht met een
ernst!ge schedelfr*ctuur en hersenschudd!ng.
Helaas, ondanks de med!sche zorg, heeft het kleine meisje haar
gev*cht niet kunnen winnen en is zij op donderdag 0verleden.
De onthaalmoeder, een vrouw van 33 jaar oud, heeft verklaard dat
het tragische incident plaatsvond doordat de spart*lende baby uit
haar armen gleed terwijl zij haar op de verzorgingstafel legde.
Deze verklaring heeft echter twijfel gezaaid bij de wetsd0kter,
die aangeeft dat zijn bevindingen niet overeenkomen met de gegeven
verkl*ring.
Het 0penbaar Min!sterie heeft naar aanleiding van deze
tegenstrijdige informatie een onderzoek gestart naar de zaak,
waarbij opzettelijke sl*gen en verw0ndingen als mogelijke aankl*cht
worden overwogen.
De ouders van de 0verleden baby, gec0nfronteerd met het verlies
van hun geliefde kind, ervaren onbeschrijflijk veel verdriet en
willen nu betrokken zijn bij het onderzoek naar de toedracht van
het 0ngeluk.
Hun adv0caat geeft aan dat als de feiten helder waren geweest,
zij wellicht geen actie hadden ondernomen.
Echter, vanwege de discrepanties in de verklaringen en de
bevindingen van de wetsd0kter, wensen zij antwoorden op hun vragen
en eventueel een rec0nstructie van de gebeurtenissen.
De situatie is zeer complex en gevoelig, aangezien het gaat om
het verlies van een 0nschuldig leven en mogelijke juridische
gevolgen voor de betrokken oppas.
Het onderzoek zal ongetwijfeld nauwgezet worden uitgevoerd om
duidelijkheid te verschaffen over de omstandigheden van het fat*le
inc!dent.
De lokale gemeenschap van Kessel-Lo is diep bedr0efd door het
verlies van de baby en heeft haar steun betuigd aan de ouders, die
nu proberen om te gaan met het immense verdriet en de onzekerheid
over wat er precies is gebeurd.
Het is belangrijk dat er een grondig en objectief onderzoek
plaatsvindt om de waarheid te achterhalen en verantwoordelijkheid
te kunnen nemen voor deze tragische gebeurtenis.
Voor nu r0uwt de familie om het verlies van hun dierbare kindje
en hoopt dat het onderzoek hen uiteindelijk de antwoorden zal geven
waarnaar zij op zoek zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.