Nieuwste
Dave (51) trouwt met Svetlana (22): ‘Ze heeft me gebruikt’
De 51-jarige Dave ging vier jaar geleden op vakantie naar Rusland, waar hij verliefd werd op de 18-jarige Svetlana. Eenmaal terug in Nederland kon Dave aan niets anders denken. Hij wilde zo snel mogelijk trouwen, dus regelde hij een visum. Maar van dromen over een bruiloft is helemaal geen sprake.
liefde op het eerste gezicht
“Toen ik Svetlana voor het eerst zag, was ik meteen verliefd”, zegt Dave. “Ik was alleen op vakantie in Moskou en op de laatste dag sprak ze me aan op straat. Ze zei dat ze me mooi vond en iets met me wilde drinken. Ik kwam net uit een scheiding, dus ik stond open voor nieuwe liefde.”
“We hebben samen een leuke avond gehad en telefoonnummers uitgewisseld. De volgende dag was ik weer in Nederland en al snel waren we de hele dag aan het sms’en. Ze vertelde me dat ze met mij een gezin wilde stichten en dat ik samenwoon.”
Eindelijk legaal in Nederland
“Ik heb er alles aan gedaan om haar naar Nederland te halen en dat is me uiteindelijk gelukt. We waren binnen een jaar getrouwd en waren heel gelukkig. Maar na tien maanden huwelijk begon Svetlana zich opeens anders te gedragen. Ze leek me haar interesse kwijt.”
ruzie
Er volgen meer argumenten en Dave vraagt zich af waar hij gebleven is. “Ze ging altijd uit met Russische vrienden die ze hier ontmoette. Tussen de lakens gebeurde er ook niets. Op een gegeven moment wilde ze met me praten en zei het hardop: ze voelde niets meer en wilde scheiden. Ik probeerde het van gedachten veranderen, maar haar beslissing stond vast.”
verraden
Dave, die het visum voor Svetlana regelde, voelde zich verraden. Hij trouwde in gemeenschap van goederen en Svetlana wilde er het maximale uithalen. “Ik voelde me misbruikt door haar. Ik dacht dat we samen een gezin konden stichten en ze wilde kinderen. Nu ben ik weer alleen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.