Nieuwste
Urkse vissersboot gezonken na botsing tegen rots
Een vissersboot met Urkse bemanningsleden is dinsdagavond gezonken voor de Britse kust. Burgemeester Cees van Bos van Urk bevestigt dat de vier bemanningsleden in veiligheid zijn gebracht.
De kotter Z-525 Sylvia Mary is gezonken voor de zuidwestkust van Engeland. De Urkse burgemeester leeft mee met de bemanning, die op het nippertje in een sloep konden stappen. Later werden ze opgepikt door een Britse reddingsboot. Een kwartier later verdween hun boot onder water. Volgens Ierse media is de boot op een rots gestoten.
De bemanning van de boot waren de broers Hessel en Fokke Kramer, de zoon van Fokke, Wouter en een Pools bemanningslid. Pieter Kramer, de vader van Hessel en Fokke, is onderweg naar Engeland om de bemanningsleden op te halen. Hij weet nog niet hoe het met hen gaat. “Ik heb ze alleen eventjes aan de telefoon gehad. De emotie is nu groot. Met enkele uren verwacht ik bij ze te zijn en breng ze dan naar huis”, laat hij weten.
Vanavond is een Urker kotter gezonken voor de kust van Engeland. Godzijdank is de bemanning gered. Maar wat een drama voor de bemanning en familie. pic.twitter.com/vb4nPLz0sC
— Anja Keuter Lijsttrekker BBB Flevoland (@AnjaKeuter) February 14, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.