Nieuwste
Triest nieuws voor Mariska Bauer: “Ik ben verlamd”
Dit jaar was spannend nieuws voor de familie Ball. Mariska kreeg een herseninfarct en heeft daar nog steeds de gevolgen van. Momenteel volgt ze ergotherapie. Dit zou haar moeten helpen de functie opnieuw te leren.
Herseninfarct
Op 4 januari kreeg Mariska een herseninfarct. Frans merkte de plotselinge verandering in haar stem op en besefte plotseling dat er iets mis was. Zelf vond Mariska het wel meevallen, maar in het ziekenhuis kwam ze erachter dat dat niet zo was.
Erbij betrekken
Nadat ze in het ziekenhuis was opgenomen, onderging Mariska verschillende onderzoeken en de resultaten toonden aan dat ze een herseninfarct had. Bij een beroerte blokkeert een bloedstolsel een slagader in de hersenen. Een deel van de hersenen krijgt te weinig zuurstof en voedingsstoffen. Dit leidt vaak tot slopende symptomen in het lichaam. Voorbeelden hiervan zijn verweking van de mond of gevoelloosheid van de armen. Afhankelijk van de ernst kan een infarct blijvende gevolgen hebben. “Mijn armen en benen werken weer”, vertelde Mariska onlangs aan Hoge Bomen. “Ik doe het rustig aan. Ik was een bezig bijtje, maar nu ben ik een stille vlinder. Alles wat ik heb gedaan is vermoeiend, maar ik ben er nog. Elke stap die ik nu zet, is een stap vooruit.”
Traktatie
Mariska ondergaat momenteel ergotherapie om te leren functioneren zoals voorheen. “Uitje deze week”, schreef Mariska op haar Instagram Story.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.