-

Nieuwste

Ouders dumpen baby bij check-in en gaan zelf door security

Bij een incheckbalie op de luchthaven van Tel Aviv speelde zich een bizar tafereel af. Twee Belgische ouders lieten hun baby achter omdat ze niet wilden betalen voor een apart vliegtuigticket. Een medewerker van de luchthaven reageert verbijsterd: “Bizar, zoiets hebben we hier nog nooit gezien.”

Op het vliegveld ontstond bij de balie naar verluidt een forse woordenwisseling. De ouders wilden geen 25 pond bijbetalen om hun baby op de schoot te mogen nemen. Ook voor een aparte stoel voor de jongen wilde ze hun geldbeugel niet opentrekken.

Ryanair bevestigt het incident: “De passagiers die van Tel Aviv naar Brussel wilden vliegen, verschenen bij de balie zonder een ticket voor hun kind. Vervolgens lieten ze het kind achter bij de balie en gingen zelf verder door de security. Ons personeel heeft toen de beveiliging van het vliegveld opgeroepen. De ouders zijn toen een halt toegeroepen. Nu is het een zaak van de lokale politie.”

De ouders maakten een heel gehaaste indruk toen ze al laat op de luchthaven aankwamen. Het is niet geweten wat er daarna met het kind en de ouders gebeurde. Evenmin of ze alsnog samen het vliegtuig namen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder