Nieuwste
Ophef in datingprogramma: zeventigers duiken meteen tussen de lakens
De Zweedse versie van Hotel Romantiek zorgde meteen voor de nodige ophef. De vonk tussen Monica (72) en Roger (70) sprong meteen over. Zelfs in die mate dat ze gelijk tussen de lakens doken. Monica sprak duidelijke taal: “Ik wilde hem al op de eerste dag.”
In het datingprogramma trekken tien 65-plussers naar een luxe hotel in de Zwitserse Alpen om de ware liefde te ontdekken. Voor zeventigers Monica en Roger was de zoektocht snel afgelopen. De twee vonden mekaar ogenblikkelijk.
Kijkers zagen hoe de tortelduifjes knuffelden, zoenden en elkaar vasthielden. Daarop namen ze een schuimbad en belandden tussen de lakens. Roger zei bij een liefdevolle zoen: “Ik denk dat we veel plezier kunnen hebben samen. Jij bent spontaan, daar hou ik van. En het lijkt erop dat jij ook van spontaniteit en gekkigheid houdt. We zouden een gevaarlijk goed koppel kunnen zijn.”
Kritiek
Er kwam heel wat kritiek op de beelden. Zweedse politicus Chris Marschall zei dat hij de beelden niet vond kunnen. “Sommige scènes balanceren op de grens van het schenden van de privacy. Waarom niet direct investeren in een livestream om seks vanuit de alpenhut te tonen? Waarom heiliger willen zijn dan de datingprogramma’s voor 30-jarigen? De camera’s staan al klaar, de kijkcijfers zullen exploderen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.