Nieuwste
Moeder eist dat een invalide man opstaat in de bus: “Mijn dochter wilt hier zitten”
Instappen in een overvolle bus is nooit een prettige ervaring. Helemaal niet als je met jonge kinderen reist. Dan kan het een drama worden. Maar een 83-jarige gehandicapte vragen om op te staan en je 5-jarige dochter te laten gaan zitten? Dat doe je niet.
Helaas is dit wat er in het VK is gebeurd. Tenminste, als we het verhaal van één moeder op Reddit mogen geloven.
Ze schreef: “Ik zat in de bus met mijn vijf jaar oude dochter en er was maar één lege stoel naast een man in een rolstoel. Ik vroeg hem of hij dat ding ergens anders neer kon zetten, zodat mijn dochter daar gewoon kon gaan zitten.”
“Hij weigerde omdat hij de rolstoel dichtbij wilde hebben. Ik was woedend en legde hem uit dat mijn dochter jong was en voor de veiligheid moest zitten en hij bleef weigeren.”
De man zit ook in een speciale positie voor rolstoelgebruikers. Hij heeft dus helemaal gelijk. De vrouw besloot uiteindelijk bij haar dochter te blijven, maar zei dat het een “ongemakkelijke en vermoeiende reis” was.
Reageren op dit artikel is voor veel mensen verkeerd. Er worden heel veel haatberichten naar haar geschreven. Je vraagt je af waar haar gevoelens zijn en hoe je zo kunt zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.