Nieuwste
Linda (69) verloor al haar geld nadat ze viel voor een ‘hete Afrikaanse prins’.
Linda, een 69-jarige vrouw uit Newcastle, heeft een opmerkelijk verhaal te vertellen. Drie jaar geleden kreeg ze een vriendschapsverzoek via Facebook van een knappe donkere man genaamd Muhammad uit Nigeria. Linda kende hem niet, maar besloot het erop te wagen, omdat ze al drie jaar single was.
Al snel stuurt Muhammad haar berichtjes en vertelt hij over zijn rijke familie en mooie auto. Linda is gevleid en ze praten vaak. Na twee maanden vraagt Muhammad of Linda naar Nigeria wil komen om hem te bezoeken. Linda besluit om op zijn aanbod in te gaan en boekt een vlucht.
De ontmoeting
Wanneer Linda op het vliegveld aankomt, vertelt Muhammad dat zijn huis wordt verbouwd en dat ze in een hotel moeten verblijven. Na een week samen te hebben doorgebracht, waarin Muhammad erg lief was en Linda voortdurend complimentjes gaf, ging Linda terug naar huis. Muhammad vraagt dan om geld omdat zijn bankrekening is geblokkeerd vanwege een fout en hij zijn personeel moet betalen.
Het geldbedrag
Hij vraagt Linda om 10.000 pond over te maken naar een bankrekening in Ghana, die op naam van zijn neef staat. Linda twijfelt, maar omdat Muhammad belooft het de volgende dag terug te betalen, besluit ze om het geld over te maken.
De volgende dag krijgt Linda echter geen geld terug en Muhammad blijft om meer geld vragen. Linda heeft niet veel geld gespaard en de 10.000 pond was zo’n beetje alles wat ze had. Toen ze zei dat ze geen geld meer had, werd Muhammad boos en vroeg hij of ze een lening kon afsluiten. Linda weigerde en vertelde hem dat ze geen geld meer kon geven. Muhammad blokkeert Linda en ze raakt al haar spaargeld kwijt aan deze relatie die toch geen echte relatie bleek te zijn.
Linda begrijpt niet hoe ze zo dom heeft kunnen zijn om haar geld aan een onbekende man te geven, maar dit soort oplichtingspraktijken komen helaas vaak voor. Het is belangrijk om te onthouden dat mensen op internet zich anders kunnen voordoen dan wie ze werkelijk zijn. Wees daarom voorzichtig en geef nooit geld aan iemand die je niet persoonlijk kent en vertrouwt. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.