Nieuwste
Zangeres Karsu krijgt vreselijk nieuws uit Turkije: oma onder puin
Momenteel heeft zangeres Karsu met tientallen familieleden die in Turkije wonen na de aardbeving geen enkel contact. De zangeres vertelde in Met Het Oog op Morgen: “We zijn best wel een grote familie. We zijn wel met vijftig, waarvan we met zo’n drie contact hebben.”
In het radioprogramma vertelde ze ook dat haar oma ergens onder het puin ligt. “Mijn tante ook. Haar man is net gered.” De grootmoeder van Karsu kan niet meer goed lopen en is hulpbehoevend. “Het gebouw waarin ze woont is ingestort.” De zangeres heeft alleen contact met enkele familieleden. Hoe het met de rest gaat, kan ze niet zeggen. “Het is bizar als ik het zo zeg. Ik denk dat ik het me nog niet zo goed realiseer.”
Op de dag van de aardbeving was Karsu overigens in Istanbul voor een opdracht. “Door de dag heen kregen we steeds meer informatie, maar voornamelijk ook geen informatie en geen contact. Dat is wat het heel erg moeilijk heeft gemaakt.”
Terug in Nederland
Ondertussen is de zangeres terug in Nederland. “Ja, nu zijn we hier. Het is heel surrealistisch.” In het vliegtuig vroeg Karsu zich af of ze niet terug naar haar geboortedorp moest gaan. “Misschien ga ik nog wel, ik weet het niet.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.