Nieuwste
Gruwelijk: Baby opzettelijk uit raam gegooid in Den Haag
Verschrikkelijk nieuws uit Den Haag. Een peuter is vanmorgen uit een raam op de tweede verdieping van een appartementencomplex aan de Jacob Catsstraat gegooid. Het slachtoffer raakte zwaargewond en wordt behandeld in het ziekenhuis.
Hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, kwamen met spoed ter plaatse. Na behandeling werd de 10 maanden oude met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
District 015 meldde dat het kind “waarschijnlijk met opzet” uit het raam was gegooid. In het gebouw wonen Oekraïense vluchtelingen. Een man is door de politie gearresteerd wegens zijn “betrokkenheid” bij het gruwelijke incident. Het terrein is afgezet met een zwart hek en er is een calamiteitentent geplaatst. Sporenonderzoek is momenteel gaande.
Een kind is vanochtend zwaargewond geraakt door een val uit het raam van een woning aan de #JacobCatsstraat. Het kind is met ernstig letsel naar het ziekenhuis vervoerd. Een persoon is aangehouden. Wij onderzoeken de toedracht en spreken graag met getuigen. Info? Bel 0900-8844.
— Politie Eenheid Den Haag (@POL_DenHaag) February 24, 2023
Een jong kind is uit het raam van een pand aan de Jacob Castsstraat Den Haag gegooid. https://t.co/1TNpeO9AFz pic.twitter.com/vJSljawWUR
— Regio15.nl (@regio15) February 24, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.