Nieuwste
Giraffe in dierentuin zit vast in hek en sterft
Zondag deden de medewerkers van Dierentuin Seneca Park in New York een vreselijke ontdekking. De populaire 6-jarige masaígiraffe Parker werd dood gevonden in zijn verblijf. Nadat hij met zijn nek kwam vast te zitten in een hek, brak het dier zijn nek.
Dierenartsen probeerden Parker nog te redden, maar tevergeefs. Volgens de directeur van de dierentuin is dit nooit eerder voorgekomen. “Het verdriet is erg groot. We vragen de bezoekers om rekening te houden met de dierenverzorgers die dit moeilijke verlies moeten verwerken. Deze week zijn er rouwbegeleiders aanwezig voor het personeel.”
De directeur antwoordt ook op de vraag wat er eventueel mis is met de omheining van het verblijf. “Dit is geïnstalleerd in 2018 en wordt in meerdere dierentuinen gebruikt.” De fabrikant is op de hoogte gebracht om te onderzoeken hoe dit soort incidenten in de toekomst kan worden vermeden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.