Nieuwste
Efteling gooit het roer om: zwarte elfen vervangen witte elfen
Nadat vorige week de eeuwenoude Efteling-attractie Droomvlucht van Misery instortte, besloot de parkdirectie het roer om te gooien. Vanaf nu is de Black Spirit de favoriete plek van Geert Wilders.
Tot nu toe waren er alleen witte elven, maar de Efteling vond dat onmogelijk. “We vinden het belangrijk dat alle gasten, vooral kinderen, zich herkennen in de karakters van de Efteling”, zegt woordvoerder Steven Van Giles. We willen dat iedereen zich er deel van voelt. ”
Andere keren Volgens Van Gils kwam de plotselinge ommezwaai van de Efteling op een “logisch moment”. Tijdens de reparatieservice in Droomvlucht besefte men dat alleen wit echt niet meer kon. “Dat heeft in de loop der jaren automatisch een plek gekregen in de verhalen die we willen vertellen. Dat waren andere tijden.”
“In de toekomst willen we proberen om dit onbewust mee te nemen in het ontwerp en de implementatie van nieuwe dingen. Dit trok onze aandacht.”
De deuren van Droomvlucht gaan bijna weer open! ✨ We werkten de afgelopen maanden hard aan een groot onderhoud van de attractie. Een elfje laat ons meevliegen achter de schermen. Wat zou er allemaal veranderd zijn bij Droomvlucht? Lees hier meer ? https://t.co/ytmd0c0QFd pic.twitter.com/iJDPgQ8r2c
— Efteling (@Efteling) February 23, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.