Nieuwste
Dierenbeschermers woest na vinden roze geverfde duif: ‘Slachtoffer gender reveal’
Dierenbeschermers van een organisatie in New York zijn woedend nadat ze een roze geverfde duif vonden in Madison Square Park in Manhattan.
Een voorbijganger merkte de vogel op. Daarna is het dier overgebracht naar de Wild Bird Fund. Het beestje was zwaar ondervoed. Volgens de dierenbeschermers is het dier met opzet roze geschilderd naar aanleiding van een gender reveal party.
Omdat de duif niet weet hoe ze in het wild moet overleven, denkt de organisatie dat ze wellicht in gevangenschap opgroeide. “En dit dier had het al zwaar genoeg vanwege de roze verf.”
De organisatie wijst erop dat het vrijlaten van duiven tijdens evenementen ontzettend schadelijk is voor de dieren. “Na het vrijlaten weten ze niet hoe ze buiten een kooi moeten overleven en kunnen ze heel akelig sterven.”
Pigeons come in many different colors, but pink isn’t one of them. This king pigeon was deliberately dyed and released. As a domestic bird unable to find food in the wild, fly well or escape predators, this poor kid had it bad enough before being dyed.
?: Phyllis Tseng pic.twitter.com/SnhdIOJsHU
— Wild Bird Fund (@wildbirdfund) January 31, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.