Nieuwste
Carnavalslied ‘Ladders Zat’ offline gehaald: ‘Gaat over alcohol’
Het carnavalslied ‘Ladders Zat’ van Gullie en dj-duo Lanterfantje moet offline. Het parodienummer, gebaseerd op het nummer ‘Ladada (mon Dernier Mot)’ van Claude, zou niet passen bij de muziek van het origineel. Dat stelt platenlabel Cloud 9. De reden daarvoor is omdat het over alcohol gaat.
Spotify haalde het nummer maandag al offline op verzoek van het platenlabel. Nu moet het ook verwijderd worden van andere platforms zoals YouTube en TikTok. Lanterfantje-dj en politiek verslaggever Thomas van Groningen zegt: “Ik weet niet of het ze gaat lukken.”
De manager van platenlabel Cloud 9 van zijn kant laat weten: “We zijn heel strikt met wat er met de muziek van Claude gebeurt. Dit lied vinden wij niet passend bij zijn muziek op dit moment.”
Niet voor het geld
De schrijvers en artiesten van het originele lied kregen ook alle credits voor de parodie. Dat betekent dat alle winst naar hen gaat. “Wij doen het ook niet voor het geld. We hebben gewoon echt een passie voor carnaval”, vertelt van Groningen.
Volgens de manager van platenlabel Cloud 9 zijn echter niet alle regels nageleefd. “Het gaat hier om tekstbewerking van het originele lied. Je moet dan officieel toestemming vragen van de auteurs, maar dat is in dit geval niet gebeurd.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.