Nieuwste
BEELDEN: Danielle van ’t Schip neemt afscheid van laatste plukje haar
De terminaal zieke dochter van Willeke Alberti, Daniëlle van ’t Schip, heeft een moedig maar ontzettend moeilijk besluit genomen. Ze nam afscheid van haar laatste plukje haar. “Met een lach en een traan”, omschrijft ze de gebeurtenis.
In april van vorig jaar kreeg Daniëlle te horen dat ze twee kwaadaardige tumoren heeft in haar lichaam. Zonder behandeling zou ze nog maar zes maanden te leven hebben.
Daniëlle is alom bekend vanwege haar optimistische levenshouding. Gezien de huidige omstandigheden wordt dat steeds lastiger. Ze is immers al 20 kilo afgevallen door de chemokuur. Ze draagt luiers en heeft nog maar een plukje haar. Gisteren nam ze dan de dappere beslissing om haar laatste lange lokken af te laten knippen.
In een Instagram Stories schrijft ze: “Was nog niet toe om de laatste drie lange haren er af te halen. Gisteren wel. Met een lach en een traan. Wel een iets andere setting dan vroeger hé?”
Blijven hopen op wonder
Daniëlle probeert positief te blijven, maar jongere broer Johnny de Mol onthulde onlangs hoe moeilijk ze het heeft. In gesprek met De Telegraaf vertelde hij: “Ze is heel positief, maar ze is goed ziek. Het is een heel zware tijd en we blijven hopen op een wonder.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.