Nieuwste
Baby loopt schedelbreuk op, hersenbloeding na ongeluk met oppas
In Kessel-Lo, België, raakte een 6 maanden oude baby ernstig gewond na een ongeval met een gastouder (nanny). Dat meldt Het Nieuwsblad.
Beroerte
Rond 10.30 uur was de oppas de baby aan het verzorgen op de verzorgingstafel toen de baby viel. Het gebeurde zo erg dat het het bewustzijn verloor.
De vrouw belde vervolgens 911 en begon met reanimeren. Ook de ouders werden op de hoogte gebracht. Een ambulance heeft het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht. Het is duidelijk dat de verwondingen levensbedreigend waren. Zo liep de baby een schedelbreuk en hersenbloeding op en is ze in kunstmatige coma gelegen.
Onderzoek
“Onderzoeken naar accidentele stakingen en verwondingen lopen nog”, zegt Callewaert. “Voorlopig hebben we geen aanwijzingen dat er kwaad opzet in het spel was. Een ongeval, maar met ernstige gevolgen. Gezien de ernst van de verwondingen loopt het onderzoek. Er is een forensisch arts aangesteld om te onderzoeken hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.