-

Nieuwste

Winkelbediende gooit bij vriestemperaturen emmer water over dakloze vrouw

Een medewerkster van een winkel in Louisiana is ontslagen, nadat de onderstaande video zich over het internet begon te verspreiden. Bij vriestemperaturen gooit ze een emmer water over een dakloze vrouw die bij de winkel zit.

De medewerkster in kwestie, Kasey Young, postte de video zelf online en verdedigde haar acties. Young zegt dat ze zo de daklozen probeert te verjagen van de parking van de winkel.

Ze onthulde: “Ze hangen vaak rond op de parking, gebruiken drugs en vallen de klanten lastig.” De eigenaar van de winkel was al even gechoqueerd als mensen online en besloot om de vrouw op staande voet te ontslagen.

@homeless_united Kasey Young posted this video, of herself, on her Facebook page. She was a convenience store manager in Baton Rouge, Louisiana. The night before she did this, it was 31 degrees there. So she thought it would be a good idea to pour cold water on the #homeless to get them to leave. This isn’t the action one should take. For one it is just cruel. I have issues with calling the police. But that could have been done. The best thing would have been to call a homeless shelter to get advice or the local health and human services. I’ve read reports she was fired from the Triple S Food Mart after she posted this video. But this shows you how some people think of our unhoused neighbors. This breaks my heart. I wasn’t always treated with compassion when I was living on the streets. But there were plenty of people who did. #Compassion and #kindness can change the world. ?: Beautiful Young on Facebook #kaseyyoung #beautifulyoung #batonrouge #homelesslivesmatter #empathy #empathymatters #kindnessmatters #compassionmatters #fyp #homelessunited ♬ original sound – Charles – Homeless Advocate

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder