-

Nieuwste

Vrouw gebruikt AI om te beslissen of ze haar man al of niet moet dumpen

Nadat ze een affaire had met een man die ze via het internet had leren kennen, wendde deze vrouw zich tot AI om te vragen of ze haar relatie van vijf jaar moest beëindigen.

Een vrouw onthult hoe ze artificiële intellegentie gebruikte om te beslissen of ze haar echtgenoot zou verlaten of niet.

De 37-jarige Sarah had al zes maanden een verhouding met een minnaar die ze op IllicitEncounters.com had ontmoet – de plek voor degenen die overspel willen plegen.

Sarah, die in de technologiesector werkt en opgaat in de wereld van kunstmatige intelligentie, begon Chat:GPT te gebruiken – de AI-trend die de wereld als een storm verovert – buiten het kantoor in haar persoonlijke leven om haar affaire en beslissingen die ze neemt beter te begrijpen.

Huwelijkscrisis

Tussen Kerstmis en Nieuwjaar kwamen de problemen in haar huwelijk – waaronder voortdurende ruzies – tot een hoogtepunt. De vrouw wist niet of ze haar huwelijk met haar man al of niet moest beëindigen en kiezen voor haar minnaar.

Illicitencounters.com, de discretie website voor huwelijkse affaires, zegt dat haar leden vaak hun ervaringen delen als onderdeel van de feedbackproces en vroeg toestemming om Sarah’s unieke verhaal te delen.

AI

Met niets te verliezen (behalve haar man dan), wendde Sarah zich tot AI om haar te helpen kiezen. Het antwoord van de machine onthutste haar. Maar waarom wendde ze zich tot AI om zo’n belangrijke beslissing te maken?

Ze legde uit: “Ik vroeg de app in essentie om een verhaal te schrijven gebaseerd op mijn huidige situatie, en wat de persoon in het verhaal moest doen in een falend huwelijk, ook rekening houdend met de opwinding van mijn huidige affaire.”

Eigen geluk eerst

De vrouw vervolgt: “Wat fascinerend was, was hoe het zo goed kon inspelen op mijn dilemma en zelfs rekening houden met mijn eigen geluk. Het einde van het verhaal vertelde me dat ik mijn geluk op de eerste plaats moest stellen en mijn man moest verlaten, wat ik nu heb gedaan.”

Sinds november is Chat:GPT een schrijffenomeen geworden, omdat gebruikers ermee experimenteren om gedichten, liedjes, werkmails en meer te schrijven.

Sarah voegt eraan toe dat dit het duwtje was dat ze nodig had. “Het is zeker onconventioneel en niet iets dat ik andere vrouwen in soortgelijke situaties zou aanraden te proberen. Maar ik was al vertrouwd met de technologie en voor mij werkte het.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder