Nieuwste
Stewardessen moeten zich uitkleden tijdens sollicitatie
In de luchtvaart spelen zich soms rare taferelen af. Tijdens een sollicitatie bij Kuwait Airways is een groepje stewardessen gedwongen om zich uit te kleden tot op hun ondergoed. “Je voelt je een dier in een dierentuin”, getuigt een dame.
Het bedrijf verantwoordelijk voor de rekrutering van het personeel in Madrid, Meccti, lijkt daarmee terug te willen naar de oude tijden. De sollicitanten kregen uitspraken te horen als: “Je glimlach staat ons niet aan” of “Je hebt geen goed lichaam.”
Meerdere kandidaten getuigen hoe de selectieprocedure verliep. De dames moesten hun shirts ontknopen en hun rokken omhoog trekken. Op die manier kon het bedrijf hun lichamen goed bekijken. Uiteraard is dit net zoals in Nederland ronduit illegaal.
Op de selectiedag in november kwamen er ongeveer 60 personen opdagen. De mannen werden meteen weggestuurd. Daarna werden ook de vrouwen met schoonheidsfoutjes aan de deur gezet. Dat betrof dan een moedervlek of een klein litteken. Andere vrouwen werden dan weer afgewezen vanwege hun lichaamsbouw. Iedereen kon de verwijzingen naar het gewicht van de sollicitanten horen.
Dierentuin
De overgebleven vrouwen moesten dan naar een andere kamer. Daar vroeg een vrouwelijke medewerker van het bedrijf om hun kleren uit te trekken. De vrouw trok ook zomaar de rokken van de sollicitanten omhoog. Een van de slachtoffers getuigt: “Je voelt je een dier in de dierentuin.” Een andere vrouw moest dan weer haar mond open doen om te laten checken of alles er wel mooi uitzag. “Ze keek erin alsof ik een hond was. Ik voelde me ontzettend vernederd.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.