Nieuwste
Rechter zegt kankerpatiënt dat hij zich moet schamen omdat hij gras niet maaide
Tussen een rechter en een 72-jarige man met kanker vond een schokkend incident plaats. De rechter ging zwaar tekeer tegen de man omdat hij zijn tuin niet goed had onderhouden.
Burhan Chowdhury (72) had last van ademhalingsproblemen toen hij via Zoom voor de rechtbank van Michigan moest verschijnen. Hij vertelde aan de rechter dat hij te zwak was om het gras van zijn overwoekerde tuin te maaien.
Maar de rechter toonde geen medeleven. Rechter Alexis Krot zei de man dat hij zich moest schamen en dat zijn tuin zich in een totaal ongepaste toestand bevond.
Chowdhury verdedigde zich: “Ik ben een kankerpatiënt. Heel oud, mevrouw. En ik ben een kankerpatiënt. Ik was toen erg zwak.” De arme man legde uit dat hij simpelweg niet in staat was om zijn tuin te onderhouden. Krot antwoordde: “U zou zich moeten schamen. Als ik u hiervoor gevangenisstraf zou kunnen geven, zou ik dat doen.”
Boete
De rechter gaf de man uiteindelijk een boete van 100 dollar en snauwde hem nog toe: “U moet dat schoonmaken. Dit is totaal ongepast.”
Zoon Shibbir Chowdhury (33) was getuige van het gesprek en is niet te spreken over de houding van de rechter. Zijn vader kreeg in 2019 de diagnose van lymfeklierkanker. Niemand had verwacht dat de rechter zo empathisch en ronduit gemeen zou reageren.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.