Nieuwste
Pratende M&M’s verboden wegens te woke
Op de Amerikaanse televisie moeten M&M’s voorlopig hun mond houden. De veranderingen aan de pratende snoepjes in de reclames hebben tot te veel ophef geleid. Dat meldt producent Mars op Twitter.
Het bedrijf schrijft: “Afgelopen jaar hebben we wat veranderingen aangebracht aan onze geliefde snoepjes. We waren er niet zeker van of dat zelfs maar opgemerkt zou worden.”
Maar het werd zeker opgemerkt, en dat is nog zacht uitgedrukt. Twitteraars waren in alle staten toen ze zagen dat de vrouwelijke laarzen van de groene M&M ingeruild werden voor sneakers. Hakken zouden te seksistisch zijn. Anderen dachten er dan weer anders over. “Zelfs schoenen kunnen polariserend werken”, geeft Mars nu aan.
In september introduceerde het bedrijf dan een paarse pratende variant in de reclames. Dat was om meer diversiteit te creëren. Heel wat Amerikanen waren hier niet over te spreken. Ze vinden dit te woke. Mars gaat de pratende M&M’s nu gebruiken als woordvoerder. De commercials worden nu ingesproken door een komiek.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.