Nieuwste
Frans Bauer deelt verschrikkelijk nieuws: ‘Mariska gaat dood’
Frans Bauer is vrijwel altijd opgewekt en monter, maar het herseninfarct van zijn echtgenote Mariska Bauer liet diepe littekens achter.
In De Kist is hij bij Kefah Allush openhartig over angst voor de dood. En dat zorgt voor emotionele beelden. De zanger vertelt: “Je beseft op zo’n moment pas hoeveel je van iemand houdt.” De familie Bauer beleefde vorig jaar de schrik van hun leven toen Mariska getroffen werd door een herseninfarct. Ondertussen gaat het wel een stuk beter met haar. Frans zegt nu dat het allemaal maar kantje boordje was.
De volkszanger onthult: “Mariska kreeg een herseninfarct. We waren aan het praten, en op een gegeven moment begon ze gek te praten. Voor je het weet zit je bij een huisarts, voordat je het dán weet zit je in het ziekenhuis. Het werd eigenlijk alleen maar slechter en slechter. Dan ga je hele gekke dingen denken.”
Eye-opener
Frans zegt dat de gezondheidsproblemen van Mariska zijn ogen openden. “Ik vond het het allermoeilijkste dat ik ooit heb meegemaakt. Ik dacht: ze gaat dood. Dat dacht ik echt.”
Presentator Allush ziet dat Frans het opnieuw heel moeilijk heeft wanneer hij erover praat. Daarop reageert Frans: “Dat is het enige dat ik niet aan kan. Je beseft op zo’n moment, dat het heel erg fout dreigt te gaan, hoeveel je van iemand houdt. Dan is die angst voor de kist duizend keer groter dan als ik er zelf in zou moeten gaan.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.