Nieuwste
Droevig nieuws: kinderen nemen afscheid van Daniëlle van ’t Schip
Daniëlle van ’t Schip (54) vecht al meer dan een jaar tegen kanker. De dochter van Willeke Alberti heeft zwaar te lijden onder de chemo. Ondanks de ongemakken en de pijn, is ze heel dankbaar voor haar leven.
Op haar Instagram schrijft ze: “Herinneringen maken met dierbaren in het leven is zooooo leuk.” Ze post een reeks familiekiekjes van de afgelopen tijd. “Bedankt Lievies dat jullie er voor me zijn in deze rollercoaster ride van genezingstijd.”
Afscheid
Een aantal kinderen vertrekken naar de andere kant van de wereld. Daniëlle onthult: “Twee van de zes reisden met zoveel liefde van het zomerse Melbourne naar het winterse en brengen zonneschijn van hart naar hart. Tot in de Nederlandse lente.”
Verder geeft de schrijfster ook een update over haar ziekte. “Voor wie zich afvraagt hoe het met me gaat en wat de tumoren me tegenwoordig geven? Na de zevende lokale chemokuur op 5 december hielp het om de tumoren kleiner te maken, maar het sloeg me neer in mijn algehele welzijn. 20 kilo afgevallen, luiers aan, drie haren op mijn hoofd links, schildklier en nieren hebben het zwaar, pijnlijke zenuwen in linkerbeen.”
Handdoek gooien?
Toch weigert de zus van Johnny de Mol om op te geven. Ze geeft zich over aan het lot. “Overgave aan alle gaven van het leven met nederigheid voor het lichaam en de aarde en krukken om te lopen. Niet zo gemakkelijk, het maakte het de afgelopen maand gemakkelijker met de onvoorwaardelijke liefde van mijn familie.”
Daniëlle heeft het heel moeilijk. Zelfs een kiekje met de familie kost haar veel moeite, maar toch doet ze het. “Mam nog zelfs een gezinsfoto maakt hoor en een met Davey voor zijn vertrek. Oké, maar pak zelfs mijn mascara en haarstuk en kan ik mijn geitenwollen sokken aanhouden (nee), en probeer ik er nog iets leuks van te maken”, klinkt het.
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.