-

Nieuwste

Deuren metro klappen dicht: oma ziet hoe kleinkind (3) wordt weggevoerd

Een oma was in Rotterdam onderweg met haar kleinkinderen, toen de deuren van de metro plotseling voor haar neus dichtklapten. Een van de kinderen was nog in het voertuig. Ze moest lijdzaam toezien hoe de 3-jarige alleen achterbleef.

De verkeerspolitie schrijft dat de oma en het andere kind achterbleven bij de halte. Na de melding werden meteen agenten uitgestuurd naar de metrostations op de route. Een ‘heldin’ bekommerde zich ondertussen over de driejarige. “De meldkamer heeft vervolgens afgesproken dat ze moeten uitstappen bij de eerstvolgende halte.”

Vervolgens reisde een agent met de oma mee in de metro. “Enkele minuten later komen we aan op de halte en ziet oma haar kleinzoon staan.” Het was een emotioneel weerzien. De jongen rende meteen naar oma toe.

De politie laat nog weten: “Hij houdt haar vast en laat haar niet meer los. Ik ben dat mooie tafereel aan het aanschouwen, maar merk plots op dat de reizigster alweer weg is. Hierdoor hebben we haar helaas niet kunnen bedanken voor haar hulp en perfecte handelen. Via deze weg willen we zeggen: ’Bedankt voor uw hulp!’”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder