Nieuwste
Asielzoekers in hongerstaking vanwege slecht eten in hotel
Asielzoekers die in een hotel in Den Haag worden opgevangen, zijn in hongerstaking gegaan als protest tegen de warme maaltijden die ze krijgen.
De stakers, waarvan een groot deel uit Syrië zou komen, zijn niet tevreden over het voedsel. De gemeente Den Haag en het restaurant hebben hier verrast op gereageerd en doen er alles aan om de situatie te verbeteren. Na een gesprek heeft een deel van de groep weer aangevangen met eten.
Volgens een van de tachtig asielzoekers die in het Teleporthotel in Den Haag verblijven, is er een hongerstaking gaande. De bewoners zijn ontevreden over het voedsel dat ze elke dag krijgen: rijst en kip. Een moeder uit de groep hongerstakers liet weten dat het telkens hetzelfde is.
,,De helft van het eten gaat in de prullenbak’’, zegt een man volgens het AD. ,,Ik droom zelfs over rijst tegenwoordig. En als we erover klagen, dan luisteren ze niet eens naar ons.’’
De eigenaren van het restaurant in het hotel reageren verbaasd op de klachten. Het menu van de afgelopen maand en van deze week, zou zeer gevarieerd zijn. Er staan volgens het restaurant zelfs Syrische gerechten op, die met recepten van de mensen in het hotel zelf zijn bereid.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.