-

Nieuwste

Alle hoop voor Bassie verloren: ‘Kan alleen rechterhand bewegen’

Broers Bas en Aad van Toor, beter bekend als Bassie en Adriaan, hadden als motto: ‘Altijd blijven lachen’. Maar dat is nu moeilijker dan ooit. Als gevolgd van zware gezondheidsproblemen zoals een hartstilstand, een beroerte en een auto-immuunziekte zit Bas al jaren in een rolstoel. Momenteel kan hij alleen nog maar de afstandsbediening gebruiken. “Er is geen hoop meer”, klinkt het.

Aanvankelijk vocht Bas nog ontzettend hard om te revalideren, maar dat leverde niets op. Aad legt uit: “Het enige dat Bas de hele dag kan doen is zijn rechterhand bewegen. Hij kan er de afstandsbediening van de televisie mee regelen, maar verder heeft hij overal hulp bij nodig. Het is al een paar jaar erg, helaas wordt het steeds een puntje erger… Er is geen hoop dat daar ooit verbetering in komt.”

Waaraan heb ik dit verdiend?

De broers gingen altijd met de lach door het leven, maar nu hebben ze het toch moeilijk om positief te blijven. “Het is wat Bas geregeld tegen me zei: ’Aad, waar verdien ik dit aan?’ En Bas heeft dit absoluut niet verdiend.”

Ook Aad sukkelt met gezondheid

Aad kreeg ook de nodige gezondheidsklachten te verwerken. Twintig jaar terug kreeg hij te horen dat hij een kankergezwel in zijn mond had. Aad getuigt: “Ik heb niet bepaald gezond geleefd. Hard gewerkt, maar vroeger ook gerookt als een ketter, liefst 25 sigaren per dag. Precies op de plek waar ik ze in de mond had, ontstond die tumor. Gelukkig kon die weggehaald worden, maar ik praat lastig en mijn tong kan mijn mond niet meer goed schoonmaken.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder