Nieuwste
1-jarig jongetje valt uit raam in Amsterdam
De jongen die donderdagnamiddag zwaargewond raakte na een val uit een raam van een woning in Amsterdam is amper een jaar oud. Dat meldt de politie vrijdagochtend. Het kindje is op de stoep gereanimeerd. Daarna is hij met ademhaling en hartslag naar het ziekenhuis gebracht. Daar ligt de jongen nog steeds.
De politie deelt nog niet veel informatie mee over de valpartij. Het onderzoek is in volle gang. Momenteel wordt nog gezocht naar getuigen.
Meerdere buren zagen het kind op straat liggen. Een buurman keek toe vanuit zijn raam op de tweede verdieping. Hij vertelt: “Ik weet niet wat er is gebeurd. Het was slecht weer, het regende, maar ineens stond er allemaal politie in de straat. Dan ga je kijken. Het is echt heel raar om te beseffen dat er een kindje uit een raam is gevallen, want wie doet met dit weer nou zijn raam open?”
Een man, die een beetje verderop ook op vier hoog woont, mocht aanvankelijk zijn huis niet binnen. Dat zorgde voor wat irritatie. Hij onthult: “Maar dan hoor je van de politie dat er een kind naar beneden is gevallen. Vreselijk. Ja, dan snap ik wel dat ze het afzetten.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.